Vánoční cukroví

Linecké koláčky
Potřebujeme: 240 g hladké mouky, 80 g moučkového cukru, 150 g másla, 1 ks žloutek (oproti původnímu receptu dávám celé vejce). Z uvedeného vypracujeme hladké těsto, které necháme chvíli v ledničce odpočinout. Na vále vykrajujeme tvary, které po upečení slepujeme džemem.

Tlapkové rohlíčky
Potřebujeme: 400 g hladké mouky, 200 g moučkového cukru, 1 vejce, 140 g strouhaných ořechů, 2 lžíce kakaa, 250 g másla, strouhanou citrónovou kůru, šťávu z 1 citrónu, na špičku nože mleté skořice a tlučeného hřebíčku.Těstem naplňujeme formičky a pozvolna upečeme v troubě. Můžete buď plnit džemem a namáčet v čokoládě, nebo obalit v cukru. Stejné těsto využívám i na košíčky.

Rozinkové hřebínky
Umeleme 125 g rozinek a 300 g ořechů, přidáme 300 g cukru a 2 vejce. Vše smícháme, na vále rozválíme a vykrajujeme tvary (podle názvu hřebínky, ale nechám to na vás, malé formičky však nedoporučuji). Pečeme zvolna na plechu v troubě. Vychladlé pak spojujeme rybízovou marmeládou, poléváme čokoládou a zdobíme sekanými ořechy.

Vychytávka – pečivo se v troubě trochu rozlije, tak nedávejte moc k sobě a doporučuji ještě teplé opatrně podškrábnout, by se vám nepřilepilo.

Vanilkové rohlíčky
Potřebujeme 240 g hladké mouky, 180 g másla, 120 g ořechů, 60 g cukru, 1 vejce, citrónová kůra. Vše smícháme a vypracujeme těsto. Z těsta vytvarujeme stejnoměrné rohlíčky (vyválíme malé válečky a poklademe na plech). Pozvolna upečeme a poté obalíme cukrem.



Jednou jsem dostala za úkol při cvičném vaření na střední škole právě vanilkové rohlíčky. Když jsem je vytvarovala na plech, přišla paní profesorka, sepnula ruce a zaposlouchala se. Pak se mě zeptala, jestli to taky slyším. Nic jsem neslyšela, proto jsem se nechápavě zeptala, co myslí. A ona na to: „No přece jak vám ty rohlíčky pláčou!“ Musela jsem předělat celý plech, každý rohlíček měl jinou velikost. Inu, opakování je prý matka moudrosti.

Prohledat tento blog

Archiv blogu