Obložené chlebíčky


Měli jsme doma malou oslavičku a tak jsem udělala pár oblíbených chlebíčků. Manžel má nejradši vajíčkové na salátě.



Nakoupili jsme tedy potřebné ingredience a udělala jsem mu vajíčkové ve dvou variantách. A aby se necpal jenom vajíčky a salátem, přidala jsem i variaci na středomořskou kuchyni, i když ve Středomoří jsem nikdy žádné obložené chlebíčky neviděla. Co není tam, vykouzlíme si doma.

Vznikly čtyři varianty obložených chlebíčků a popíši ingredience:
S vajíčkem a šunkou – na vece je podklad z vlašského salátu, navrchu půl plátku stočené šunky, nakrájené vejce přelité mírně rozředěnou tatarkou a posypané zelenou cibulovou natí.

S vajíčkem a salámem – úplně stejně jako výše, jenom místo šunky je stočený salám obalený v pepři. Nutno dodat, že nakonec byla tato varianta chutnější než se šunkou.

Chlebíčky se šproty – na plátek veky jsem namazala pomazánkové máslo, přidala čtvereček královského sýra, lístek zeleného salátu, dva uzené šproty bez hlavy a dva dílky cherry rajčat.

Sýrový se sušeným rajčetem – podklad je pomazánkové máslo, pak jsem půlku plátku královského sýra rozděleného napříč stočila a na okraj dala růžičku ze suchého salámu obaleného v zeleném pepři (zakoupena variace tří chutí), pod ohybem je vějířek okurky a na rovné straně chlebíčku část plátku sušeného rajčete.

U zdobení chlebíčků je důležité, aby nepůsobily „uplácle“, ale působily vzdušně a zdobení bylo trochu do výšky. Půl plátku sýra jsem tedy stočila tak, že jsem okraj přitiskla na chlebíček a pak udělala jakousi vrtulku a přilepila druhou část, podobně jako byste obtáčeli kremroli. Podobně jde nazdobit i plátek šunky rozkrojený napříč, aby byly plátky užší a delší. Kdo neumí stáčet růžičky, může zkusit právě vrtulky. Prostředek je pak vyšší, okraje se dají poklást tím, co máte rádi.

A pak už jen něco dobrého k pití a úspěch většinou zaručen.


neděle 7.6.2015 10:01 | karma článku: 0.00 | přečteno  0 x

Prohledat tento blog

Archiv blogu