Štolová cukrátka - miništoly


Přípravy na vánoce. Mám ráda tuhle předvánoční atmosféru, mohu si zajít na trh, dát si punč nebo svařáka, ochutnám opečenou bramboru a projdu se chladným podvečerem.  
Někdy také ráda zajedu nasát vánoční atmosféru k našim sousedům a přivezu si dobroty, které u nás nemáme. A když mi to nevyjde, tak si mohu podobné dobroty udělat sama.
Nemám ráda vánočky, kynuté těsto mi nedělá dobře. Kupodivu mi nevadí štola, jenomže celou štolu nesním a pak to osychá, proto si nejraději ze všeho dopřávám menší sousta. Miništoly se dají sice koupit, ale nevyjdou zrovna nejlevněji. A protože rozdávám svoje pečené cukroví na ochutnávku rodině, rozhodla jsem se je zařadit do stálého repertoáru.
Využívám mámin recept na tvarohovou štolu, který jsem si upravila podle chuti takto: smíchám 2 měkké tvarohy, 300 g cukru, 500 g polohrubé mouky, prášek do pečiva, 100 g nahrubo posekaných ořechů, 150 g rozinek, 150 g másla a 4 lžíce mléka. Vše se smíchá na vále nebo v míse a pořádně propracuje. Pak se vytvarují válečky, z nich dílečky, z nich kuličky, peče se asi půl hodiny při 180 stupních (raději hlídat) a teplé se potře rozpuštěným máslem. Nakonec se samozřejmě pocukrují.




Prohledat tento blog

Archiv blogu