Štrůdl neboli závin naslano

Na dovolené miluji ochutnávat cizokrajná jídla a jelikož mám hodně ráda placky, vyzkouším kromě masa i obyčejné pokrmy. Chleba se také nikdy nepřejí. Můžu pizzu, můžu klidně plněné rohlíky, croissanty a taky burek. Dělají ho s různou náplní.
Ne snad, že by bylo mým prvořadým úmyslem upéci o minulém víkendu právě burek, ale bylo málo jablek a tak jsem vymyslela štrůdl naslano. Těsto z 200 g hladké mouky, 125 g hery, 1 vejce, 1 lžíce octa a 3 lžic mléka bylo už zadělané a tak jsem si vymýšlela náplň. Málokdy vařím podle předem daného receptu, protože když máte maturitu z vaření, jaksi se od vás neočekává, že budete vařit podle kuchařky. A tak zapojuji fantazii, jako i tentokrát.
Vzala jsem pánev wok, nalila tam trochu olivového oleje a pak už jenom přidávala: nakrájené kuřecí nudličky, půlku posekané cibule, nakrájené hlávkové zelí, přidala něco soli, něco kurkumy, zbytek kysaného zelí a půlku skleničky kyselých hub a taky kmín. Pak jsem vše osmahla a promíchávala a naplnila tím štrůdl. No a nakonec jsem všechno upekla jako obvykle. Konečný výsledek mi hodně připomínal právě burek. Jídlo bylo lehké, bylo v něm víc zeleniny než přílohy a bylo to zas něco jiného. Vyzkoušejte i vy!

Prohledat tento blog

Archiv blogu