Naštěstí zdálky zamávala dcera a tak se moje pozornost přenesla jinam. A pak mi prozradila, že neodolala a koupila si dvoubarevný tvarohový koláč, co jsem pekla doma. Vybrala si dobře, je to moučník, co se nepřejí a já už ho dlouho nepekla. Vyhrál nad všemi ovocnými bublaninami a buchtami, ale není divu, těhule potřebuje přísun vápníku a taky má prostě zvláštní chutě. A protože nemá recept, napadlo mě, že by se mohl hodit i vám.
Dávka na kakaové řezy s tvarohem stačí na celý plech, takže i pro větší návštěvu. Těsto se připraví ze 400 g hladké mouky, 1 hery, 1 prášku do pečiva a 50 g kakaa. Vše se propracuje v tužší těsto, rozdělí na dvě části a nechá ztuhnout v lednici.
Pak se připraví tvarohová náplň a to ze 2 měkkých tvarohů, 4 žloutků, vanilkového cukru, mohou se přidat i rozinky namočené v rumu, ale nemusí, přidá se 200 g cukru, trošku másla a po té, co se vše promíchá, tak se přidá sníh z bílků.
Když je těsto i náplň hotové, vymaže se plech (možno využít pečící papír), na hrubém struhadle se nastrouhá první část těsta, nanese se tvarohová náplň a navrch se nastrouhá druhá část. Vše se upeče v troubě a nemusí se ani cukrovat. Moučník vypadá jako nadýchaný a s kudrlinkami.