Opékání špekáčků, to byl vždycky obřad. Sice je moc nemusím, ale občas si je dám. Z nostalgie. Jenomže na sídlišti si je neopeču, takže mi nezbývá, než je sem tam přikrájet do leča nebo do buřtového guláše. A protože místo uzeniny někdy vyplave na povrch nafouklá hmota zvláštní chuti, tak ho taky nevařím. Jenomže mě nedávno v jedné hospodě nalákali na špekáčky na pivu. Od té doby se mi uhnízdili v hlavě a já v pátek koupila pár špekáčků, v domnění, že trochu piva doma někde ulovím. A jak to dopadlo?
Z nouze, protože pivo doma došlo, vznikly špekáčky na červeném víně. Byla to taková špica, že se musím podělit.  Vzala jsem hlubokou pánev a do ní nalila trochu oleje, nakrájela větší červenou cibuli a přidala. Na ni přišla nakrájená bílá paprika, do třetice 6 výborných špekáčků překrojených jenom na půlku. Byly samý špíček. Přisolila jsem, připepřila a nechala všechno pod poklicí osmahnout, tedy spíš podusit, na zmírněné teplotě, protože plotýnka už byla rozpálená. Napadlo mě přidat lžičku hořčice a vody, rajčatový protlak a nakonec jsem přidala pro chuť asi decku červeného vína. Nevím, jestli na značce tak úplně záleží, hlavně, aby nebylo krabicové.
A pak jsem na chvilku přiklopila poklicí a během dušení se chutě krásně propojily, cibule s paprikou rozčvachtaly a vznikla zajímavá směs podobná omáčce. Žádné dlouhé vaření, ale … výborně chutnaly s pečivem i bramborami.