Vepřová panenka s bulgurem

Tento experiment je z bulguru. Další ingredience jsou dílem náhody a taky nějakého rozpoložení, základ byl totiž položen ve dvě ráno, když jsem nemohla spát. Na oleji jsem osmahla nakrájenou cibuli, přidala pár celých beranních rohů, pár cherry rajčátek, menší cuketu, podusila pod poklicí a přisypala bulgur. Asi jsem to zapomněla osolit, to jsem dohnala až později, ale chvíli jsem to podusila pod poklicí, pak vypnula a nechala do rána. Bulgur byl tak napůl hotový.
Později jsem znovu zapnula svou pečící pánev, přidala tu sůl, trochu vody, nakrájený kopr a citrónovou trávu a dusila pod poklicí, až se voda vyvařila, rajčata popraskala, papriky byly měkké a bulgur nabyl jako rýže. Stačilo vypnout a nakrájet pár plátků vepřové panenky, kterou jsem nasucho opekla na teflonové pánvi posypané solí a špetkou koření na pečené kuře. Hotové jsem jen naaranžovala na talíř a pak si na tom pochutnala.
V úpravě se zeleninou byl burgur o mnoho chutnější, s houbami nebo posypaný sýrem by možná splnil pokrm úlohu rizota. Pochutnala jsem si a zařadím do svého jídelníčku častěji. Bulgur je lehce stravitelný a 100 g uvařeného má necelých 400 kJ, takže dodává méně energie, než brambory.
bulgur.jpg
ji.jpg

Prohledat tento blog

Archiv blogu