Bramborové halušky


Bramborové halušky se dají připravit na mnoho způsobů. Jsou vhodné jako příloha či samostatný pokrm, zasytí a jsou příjemným zpestřením jídelníčku. Hodí se i pro ty, co drží dietu, ne však ve všech podobách, záleží na konkrétní dietě.
Vaření obvykle řeším podle toho, co najdu zrovna ve spíži a v lednici a pak si vymýšlím jídelníček podle surovin. Tentokrát mi padl do oka sýr a halušky v prášku. Fantazie zapracovala, zatopila jsem pod kotlem, tedy hrncem a postavila vodu na sporák. Rozhodla jsem se uvařit halušky s balkánským sýrem.
Halušky jsem připravila z prášku. Jsou jednoduché a v podstatě ihned hotové, směs se pouze smíchá s vodou a může se vařit. Obyčejně nepoužívám pokrmy v prášku, halušky jsou výjimka. Jejich chuť mi připadá stejná, jako domácí. Doufám, že to na mě nikdo neprozradí mojí mámě, protože podle ní jsou nejlepší halušky jedině domácí, ty její.
Zamíchané halušky se uvaří ve vodě. Nejdůležitější je však způsob, jak je do té vody dopravit, protože k tomu je nutné použít speciální síto na halušky. Já ho, bohužel, dnes neměla, naškrabala jsem tedy těsto lžičkou a postupně naházela do vařící vody. Nočky, které se utvořily z těsta, sice nebyly tak krásné jako přes síto, ale to se ztratí v davu. Na celkový dojem malá nerovnost nemá žádný vliv. Když halušky vyplavou, zcedí se. Pak přichází závěrečná fáze přípravy. Nakrájí se asi 150 g slaniny na kostičky a vyškvaří se v kastrolu nebo na hluboké pánvi. Do toho se přidají opláchnuté halušky a nakonec vmícháme nastrouhaný balkánský sýr. Tím je pokrm prakticky hotový, je však barevně nevýrazný, je třeba ho oživit. Sama jsem to vyřešila salátem s červenou řepou, milovníci masa mohou přidat plátek uzeného a tím vylepší nejen estetický dojem.
Proč zrovna salát s červenou řepou? V našem jídelníčku by měla převažovat zelenina v jakékoli podobě. Konzumace zeleniny není nutná pouze pro ženy, které dodržují nízkoenergetickou dietu, ani mužům neuškodí, když si čerstvou zeleninou doplní výživné látky, napomohou prevenci dny a jiných chorob, které jsou z nesprávného složení stravy. Proto je i malá obloha ze zeleniny nebo salát velmi prospěšná, je to takový lék v příjemnější formě. Největší borec je petržel a osobně bych hned za ní dala zelí, zvlášť kysané. A červená řepa, kromě jiného, čistí játra.

Prohledat tento blog

Archiv blogu