Reveňový koláč


Suroviny: 125 g másla, 125 g cukru, 3 – 4 vejce, vanilkový cukr, 150 g polohrubé mouky a 70 g Solamylu. Vše se smíchá dohromady. Já zadělávám ve větší míse, protože nemám ráda, když mi ingredience všude na vále tečou. Mám za tím účelem větší nízkou mísu, takový malý lavůrek a tam dělám vše, co má být řádně zpracováno a přitom by nemělo být všude. Nejlépe je zadělávat rukou, protože se těsto pěkně propracuje, ale použití náčiní už nechám na vás. Těsto je konzistencí podobné lineckému. Můžete využít i kuchyňský robot.
Přiznám se, že jsem už tento koláč dlouho nepekla, protože se snažíme nejíst sladké, tak už nevím přesně, jestli je dávka na celý plech nebo jen do koláčové formy. Moje babička však zadělávala od oka a když se jí nepodařilo pokrýt celý plech, nechala kousek volný. A úplná pravda je, že tento koláč byl pro naši rodinu vždy připraven z dvojité dávky, takže to asi bude spíš dávka do formy, která by měla být pomaštěná a vysypaná moukou.
Těsto se rozprostře po celé ploše a na něj pokrájená rebarbora. Reveň hraje několika barvami, je zelenočervená a na koláči působí hezky. Je však poměrně kyselá, tak babička maličko zasypala koláč krystalovým cukrem a navrch přidala drobenku z mouky, másla a cukru.
Kamarádka mě později naučila přidávat do drobenky trochu skořice a zrovna na reveňový koláč se tato kombinace hodí, můžete to také vyzkoušet. Kuchyň bude krásně provoněná a koláč dostane zajímavou chuť. Pak už jenom upečete pozvolna ve vyhřáté troubě pěkně dozlatova.
K samotné reveni jsem se dočetla, že prý není dobré jí moc často konzumovat, neboť odvápňuje a asi proto neznám v naší kuchyni její širší využití. Přesto mně to vrtalo hlavou a vyzkoušela jsem si udělat reveňový džem. Nechala jsem trochu řidší konzistenci a přidávala si ho do bílého
jogurtu. Přestože jogurty moc nemusím, s reveňovou příchutí mi chutnal výtečně.

Prohledat tento blog

Archiv blogu