Krásný ráno!

„Pamatuj si, když potkáš prvního chlapa, bude nejspíš dobrý den, jakmile potkáš ženskou, stahují se mraky!“ říkávala babička. Vychovávaly mne nejvíc babičky a tak jsem už jako
malá dostávala do života kapičky moudrosti, abych zdárně všechno přečkala.
„Nesmíš šlapat na kanály, to přináší neštěstí! Hele, jeptiška! No, jedna je ještě v pohodě, ale dvě přináší smůlu, ty je lepší nepotkat. Kominíčci, kluci černí, zase nosí štěstí, ale pokud nemáš knoflík, máš smůlu! Leda by na tebe šáhnul, pak je všechno zažehnáno.“
A tak jsem postupně rostla, obcházela kanály, zavírala oči před jeptiškami a už zdálky mávala na kominíky, aby na mě nezapomněli, až budou nosit štěstíčka. Mezeru mám v kočkách, fakt si nejsem jistá, jestli nosí bílá štěstí. Vím, že černá přes cestu prý smůlu, ale pak mi někdo poradil, že prý jenom z jedné strany, jenže nevím, jestli zprava doleva nebo naopak. Přestala jsem to tedy sledovat. V poslední době se mi uplatňuje nejvíc rada, že když šlápnu do h...romádky, tak je to zaručeně štěstí. To mě vážně uklidňuje, protože si mohu štěstí vlastně našlapat kdykoli podle potřeby na každém rohu.
Ode dneška mám nový trik, jak se vyznat, jaký bude den. Jelikož vycházím z domu trochu později, obvykle mé protijdoucí předbíhají telefony. Ráno kdosi zavolal a já si vzpomněla na babiččinu radu. První volal chlap, sice jsem musela vstávat, ale jeho zprávy byly dobré, to mě
naladilo. Pak volala ženská, ta mě trochu rozladila, tak jsem celá rozčílená zavolala jinému chlapovi a ten mě tak dokonale uklidnil, že jsem dala své babičce za pravdu. Fakt na její radě něco bude, asi byla z její vlastní zkušenosti a když uviděla chlapa, měla potom pěkný celý den. Babi, ty ses teda nezdála!
No, tak to je dneska všechno, můžete se z toho sami poučit a vycházet teprve, až bude na obzoru pozitivní osoba. A já si jdu vařit ranní kafe.

Prohledat tento blog

Archiv blogu