Muži s oblibou říkají, že sex apeal chlapa záleží na výši jeho konta a někdy mají pocit, že si za své peníze mohou koupit každou, po které zatouží. Ve skutečnosti to tak není, aspoň za sebe mohu napsat, že konto u mě roli nehrálo. Byla jsem brzy provdaná jen z čisté lásky a v průběhu doby dostala pár „neslušných návrhů“ včetně jedné celkem vážné nabídky k sňatku od někoho, kdo pořád cinkal drobnými. Asi myslel, že mě ten zvuk obměkčí a trochu se přepočítal.
Jsem zvyklá se dělit, takže mi nepřišlo podivné, když jsme se doma podělili o povinnosti a sama jsem vydělávala, tak jsem nikdy nemusela řešit kapesné. V období, kdy jsme mohli oba začít pracovat na plný úvazek, jsme přestali řešit finance a tohle téma dlouho žádnou roli doma nehrálo. To byla obrovská úleva. Zdá se mi, že dnes v párech snad ani neřeší, jak si rozdělit měsíční výdělky, jako jsme to kdysi dělávali my, z jedné výplaty. Aspoň v mém okolí zpravidla spravuje každý to své.
Tenkrát se oddělily finance na nájem a služby, na zásoby do spíže, na potřeby do domácnosti a každému zbylo pár drobných na soukromé výdaje. Na koníčky jsme si museli doslova ukrást ze společného nebo vydělat někde mimo plat. Vážně nebylo kde brát. Takové bývaly naše začátky a že by nás to zrovna stmelovalo, nevím. Nebýt vzájemné přitažlivosti, asi bychom nevydrželi. Ale řešili to tenkrát všichni, takže se stejně nedalo vybírat. Později jsem se stala emancipovanou a nemusela žebrat dvacku na punčocháče, takže pozbyla platnosti i taková ta představa, že mužský je třeba k tomu, aby byl oporou a dodal potřebné zajištění.
No, ale co teda vlastně hledá u chlapa ženská, která se celkem zajistí a umí si přitlouct nějakou tu poličku, protože v případě potřeby mužský stejně obvykle není doma? Já myslím, ze svého pohledu, že mužští jsou v současné době potřeba pro pocit sounáležitosti, pro doplnění mužské energie, pro ženskou vyrovnanost a rovnováhu, aby dodali ženě to, co potřebuje a co obvykle sami potřebují dodávat. Měli by zahnat svoje zastaralé představy o nutnosti zabezpečení, ženské zpravidla netouží po domácí nudě, a neměl by se bát odhalovat city i případné slabší stránky. Některá ženská sice touží po zajištění, ale je hodně takových, které zdánlivě chlapa ani nepotřebují, přesto touží po lásce jako ostatní.
Chtějí se s někým smát, sdílet společně chvíle, najít si nějakého koníčka, prožívat s ním volný čas a třeba se i nudit, když na to přijde nálada. Touží po někom, kdo je občas obejme a zašeptá do ucha: „Dneska ti to sluší“ nebo „Utři si rozmazanou řasenku“ a pak vymlaskne pusu na ucho a jde si zase dělat něco svého. Chtějí mít normálního parťáka i do nepohody. A když je k tomu zábavný, je s ním o čem povídat, má smysl pro humor a navzájem se doplňují, může být klidně krásný … dokonalost se s láskou nevylučuje. Pak už záleží na tom, jaké má o kráse konkrétní představy.