Bylo tam o 5 kg méně a to mi za to stojí. Dodalo mi to novou chuť vymyslet další dietní recept. A protože vím, že v dnešní době je lepší uvařit rychle, zvláště, když je hlad, nic složitého.
Když se snažím zhubnout, musím plánovat, zjistila jsem, že v restauracích je to samá kalorická bomba a tak si nosím svoje jídlo do práce. Musím mít připravené alternativy i na rychlý hlad, protože ten je při dietě hóóódně rychlý. To bych pak sežrala (promiňte, ale tomu se nedá říci snědla) všechno, co mi přijde pod ruku. Připadá mi, že ho mám pořád. Pro tyto případy si nosím na dopoledne polévku bez zápražky, nejraději jenom zeleninový krém, nízkotučné sýry, mám při ruce spoustu kyselých okurek a červenou řepu, které mi zaženou momentální krizi a díky octu přejde nějak hlad.
Müsli tyčinky? Díky, nechci, za jednu mohu sníst celou sklenici okurek. Jsou prťavé a sladké, to už si radši dám dvě kostičky čokolády nebo lžičku medu. Ale naštěstí na sladké nemám příliš chuť. Jinak ale mám chuť pořád na všechno. Třeba na dýňové jáhloto.
Suroviny: čtvrtka nakrájené dýně (menší), cibule, jarní cibulka, 100 g hlívy, 30 g sójových nudliček, 100 g jáhel, lžička olivového oleje, sůl, kurkuma. Jedna porce suma sumárum 1540 kJ.
Jak je vidět na obrázku, připraví se na teflonové pánvi, osmahne se nakrájená cibule, přidá dýně, sójové nudličky, sůl, kurkuma, podlije vodou, natrhá hlíva, přidá, zamíchá se, přidá se nakrájená cibulka (kvůli barvě), jáhly se spaří a pak se přidají, ještě se podlije, míchá, podusí doměkka, vypne. Úplně jednoduché, ne?
A aby mě hlad nepřepadal (omlouvám se kámošce, že jsem se jí smála, když měla strach z přepadení hladem), tak jsem pro jistotu v druhé pánvi upekla kapustové závitky. O závitcích už jsem tady psala dříve, tak se nebudu víc rozepisovat, radši si jdu naložit.
 
Jo a u jídla je důležité kulturní prostředí. Co takhle kytku na stůl?