Jelikož jsem naslibovala vymyslet dietní recepty, tak o víkendech pravidelně experimentuji. Každý pátek nakoupím suroviny a pak vymýšlím. A jak je mým zvykem, nesmí to být moc náročné.
Minulý týden jsme si s rodinkou smlsli na lepenici a uzených ocáskách. Zelí s brambory se dá upravit na mnoho způsobů a úplně by mi stačily jen tak, jenomže uzené ocásky s hruškovým chutney, jaké jsem vymyslela díky kolegyni, taky bylo bezva. Není divu, že se mi pak příliš nedařilo držet dietu.
Hruškové chutney bylo udušené z červené cibule, oloupaných nakrájených hrušek asi v poměru 5:1,  přišla tam sůl, curcuma a ještě něco navíc, tuším voda a cukr na dochucení, byl to takový pokus. Vznikla z toho taková sladkoslaná povidla. Dušená cibule všemu dodá  zvláštní výbornou chuť, že jsem na ní začala být v poslední době trochu závislá. A tak se stala základem i pro dnešní experiment.
Do pečící pánve jsem dala dvě cibule nakrájené na čtvrtky, kapku olivového oleje, naklepané vepřové plátky, vše zlehka osolila, přidala směs koření (mám oblíbenou  jemnou směs asi do mletých mas) a přiklopila poklicí. Nakrájela jsem asi 100 g bulvového celeru na plátky a přidala. Vzala jsem malé plodnice hlívy ústřičné, natrhala na jednotlivé houby, popřípadě ještě menší části, přihodila a pak nechala chvíli podusit. Mezitím jsem si navážila 50 g tarhoni a přidala ke změklé zelenině a opeklému masu. Pak jsem více podlila a občas promíchala, tarhoňa pomalu nabyla a jídlo bylo hotové. Vznikly dvě porce netradičního jídla, jedna z nich má 1760 kJ.
My, holky, scházící se na kurzu hubnutí, jsme se shodly, že nám moc nevoní zelenina. V tomto směru jsem naštěstí výjimka a tak přidávám pár argumentů pro podporu motivace jíst celer, hlívu a cibuli.  Cibule je přírodním antibiotikem,  obsahuje vitamín C, vitamíny skupiny B a E. Má velkou koncentraci důležitých minerálů: železo, zinek, síra, fosfor, hořčík, draslík, vápník, sodík, měď a jód. Hlíva – o té už tady byla řeč, obsahuje betaglukany, které podporují naši imunitu. A celer? Umí toho moc, mimo jiné je přírodní antidiuretikum, pomáhá snižovat hladinu cukru v krvi, krevní tlak, podporuje tvorbu moči, a tak čistí náš pohybový aparát, rozpouští usazeniny a pomáhá je odplavovat z těla. Je pomocníkem při léčbě nemocí pohybového aparátu, jako jsou revmatismus, dna a artritida. Říká se o něm, že je účinné afrodisiakum a to všechno pomáhá při hubnutí.
Zdraví začíná přece na talíři.
 
PS: Rekapitulace dnešního vaření: Nehet na prostředníčku roztlučený paličkou (auuuu) a palička na maso zaseknutá v elektrickém mlýnku na maso (nejspíš půjdou do popelnice).