Předně ovšem malá vsuvka, protože pokrm obsahuje několik ingrediencí, které nejsou běžně k sehnání. Jednak jsou to naložené feferonky, které si dělám běžně v létě (dají se koupit nebo nahradit chilli papričkou), dále papriky naložené se zelím ve sladkokyselém nálevu (dají se nahradit i okurkami nebo naloženou zeleninou, či zelím).
Papriky si někdy nakládám, tentokrát jsem je přivezla z dovolené v Maďarsku. Stačí pár takových těch paprik s tlustší slupkou napěchovat natenko nakrouhaným zelím, opravdu to tam nacpat, naskládat do sklenic a zavařit do okurkového láku, doporučuji ho o něco více přisladit. Papriky mají přece jenom trochu jinou chuť, hodně nakyselo jsou po úpravě dost ostré.
Dále budeme potřebovat spoustu ingrediencí:
Olej podle potřeby na základ, nakrájenou cibuli osmahnout na oleji lehce do růžova a přidat dvě špetky sladké papriky. Jakmile je základ hotový, přidá se hrst fazolí mungo nebo čočky, sójové maso, sůl, voda a bohatý hovězí bujón Knorr, aby to vonělo po guláši. Pak se dusí a dusí a pokračuje v přidávání dalších surovin. Přidala jsem hříbek, nakrájené dvě feferonky, dvě malé papriky plněné zelím, lák z paprik, lístky šalvěje a stonek citrónové trávy pro vůni (vyvařit a v závěru vyjmout). Přidala jsem nakrájené dvě mrkve a dva stroužky utřeného česneku. Doléváním vody jsem pokračovala v dušení a když byly fazole mungo udušené doměkka, přidala jsem konzervu červených fazolí v chilli omáčce.
Jelikož moje fantazie pracovala naplno a papriky dostaly tentokrát hodně prostoru, sháním azbestový jícen. Příště budu papriky rozhodně víc ochutnávat, výsledek je celkově velmi pikantní. Prostě jak říká moje mamina: šavle meče.
A víte, že vaření guláše je podle ajurvédy hotový obřad? Sice jsem podrobnosti už zapomněla, ale četla jsem, že pokrm musí obsahovat všechny živly, že je do pokrmu přidávána naše láskyplná energie, kterou může pokazit i třeba točení vařečkou na špatnou stranu, že musí obsahovat všechny chutě, aby bylo jídlo harmonické, musí se dobře žvýkat, jíst v klidu a nečíst přitom noviny, ani si jídlo nekazit negativními zprávami. Vyzkoušíte-li můj eintopf, nejezte ho u televize.
e.jpg
i.jpg