Dýňové "cochcete"

Nastal podzim a je na čase začít vařit podle podzimního diktátu, tedy z podzimních surovin a do podzimního počasí. Takže něco, co je lehké, ale přitom zahřeje i zasytí. Třeba něco z dýně nebo cukety.
Já jsem našla v lednici půlku menší dýně a zbytek cukety, tak jsem udělala základ z cibule a oleje a zahřála na plotně. Oloupanou dýni jsem nakrájela na kostky, přidala do cibulového základu, na to kousky cukety a sůl. Dusila jsem pod poklicí a postupně přidávala vodu, dvě špetky kurkumy a pro chuť hovězí bujón.
Moje další chutě nebyly zcela srovnané, nechala jsem to tedy trochu náhodě, nejdříve všechno podusit, ještě nevím, co si dám. Zelenina změkla, postupně se rozdusila, tak jsem dílo dokonala tyčovým mixérem a přidala sladkou smetanu. Vznikla hustší omáčka, která by se bývala hodila například na knedlík či do těstovin, jenomže při posledním podlévání mi ujela ruka s vodou a já musela všechno zredukovat. A při míchání jsem ochutnávala a ochutnávala, až nešlo odolat. Nalila jsem trochu do misky, posypala čerstvým koprem a zjistila, že je to výborná polévka.
Dýně jsem si oblíbila, na podzim je vařím na podobný způsob bez masa, takto rozmixované by se však hodilo i k hovězímu nebo uzenému masu, pro změnu by se dalo ochutit na sladkokyselo a podávat třeba s bramborami.
Pokrm z dýně a cukety se smetanou se hodí skoro každému. Je nezahuštěný, splňuje kritéria oddělené stravy, zjemněné smetanou obsahuje bílkoviny, vlákninu a podávané jako polévka nebo doplněné těstovinami je to lehce stravitelný oběd nebo večeře. Z jednoho hrnce uděláte vlastně co chcete.

Prohledat tento blog

Archiv blogu