Ideální láska


Víte, jaký rozdíl je mezi mrakem a mužem? Žádný, když zaleze, udělá se hezký den.

Napadlo mne zamyslet se nad tím, co je to „ideální láska“. Ne, že by to bylo až tak časté téma rozhovorů, ale někdy se utíkám k představě, že moje představa ideální lásky je dvojice navzájem o sebe opřená zády, uprostřed rozlehlé louky, sledující nastávající podvečer, za zvuku cvrčků a ptáků, nikým nerušena a je úplně ticho. Oba se vnímají navzájem dotekem, nepotřebují nic rozebírat a rozumí si i beze slov. Nevím, proč mi to připadá ideální, protože se to zdá takřka nereálné, ale možná to je právě tím. Snad je to vidina cíle, který někdy nastane.

Když se občas zapovídáme s přáteli na téma ideálů, muži zpravidla říkají, že ideální ženská je němá, hluchá, slepá, blbá, ošklivá,....... a já nevím, co ještě. Taky znám několik těch, co znají i ideální výšku (aby si na hlavu mohli odložit půllitr, zhruba ve výši očí). Doufám, že to nemyslí vážně a beru to spíš s humorem. Přiznám se, že stejně vyhraněnou představu ideálního muže ze strany žen jsem nikdy neslyšela. Jednu mi jednou vnucoval kamarád. Podle něj je ideálním mužem pro ženu každý, kdo dýchá. Čímž chtěl naznačit, že ženská bere všechno. Tak to nebudu více rozebírat. o(

Podle mne se představa ideální lásky v průběhu života mění. S nabýváním zkušeností nemůžeme očekávat naplnění shodných ideálů jako zamlada. Otázkou je, zda jsme časem náročnější, či nikoli. Někdy se mi zdá, že nároky s léty spíš stoupají, než naopak. Ale liší se to podle stavu. Zadaní hovoří o tom, že ideálem je klid, tolerance, neklid, pochopení, společné víkendy, rozdělené víkendy, apod. (podle momentálního stavu a s ohledem na stav požadovaný), zatímco nezadaní uvažují konkrétněji (stav konta, nemovitost v rekreační oblasti, rozvod partnera, společná dovolená, dlouhé vlasy, modré oči, nad 180 cm, čtyřky prsa, obliba poslechu vážné hudby, apod.).

Prohledat tento blog

Archiv blogu