Stripsy z halibuta s citrónovým pepřem


Mezi rybami je halibut v mém žebříčku oblíbených ryb hned na třetím místě po tuňáku a lososech. Kdo ryby nerad, ten to asi nepochopí, já je můžu, vlastně i trochu musím, protože každoročně manžel doveze ze severu plný mrazák ryb.
Vlastně ani nevím, jak živý halibut vypadá, asi to bude větší ryba, protože jsme namísto obvyklých celých ryb měli tentokrát krásně vysoké steaky bílého masa, zamrazené po částech, vždy dva větší filety. Po všech zkušenostech už mi manžel vozí z výprav zásoby zmrazené po menších porcích, v množství tak akorát k obědu. V případě potřeby rozmrazím dvě balení, ale v našich začátcích vozil neopracované úlovky (asi aby jich bylo o něco víc) a pak byla spousta práce s čištěním a porcováním. Nyní, když chci ryby  do mrazáku očištěné, vozí radši méně. Už je s věkem línější a tak ryby rozdává.
Praktický úvod pro manželky rybářů je za námi, nyní už přejdu k receptu.
Jako přílohu jsem zvolila jednoduchý bramborový salát s hořčicí z 5 vařených brambor, vařeného hrášku s karotkou, jedné salátové okurky, 1 jarní cibulky a majonézy. Pro chuť jsem přidala lžíci obyčejné hořčice a namísto pepře bazalku. Salát má jemnou chuť s mírně hořčicovou příchutí.
Ze dvou plátků halibuta jsem nakrájela kousky podobné stripsům (některé vyšly větší) a posolila. Pak už všechno přišlo do trojobalu ze strouhanky, vejce rozmíchaného s mlékem, ale do mouky jsem před obalením nasypala pro chuť citrónový pepř (obalovat v obráceném pořadí - mouka, vejce, strouhanka). Stripsy dostaly pikantní příchuť, ale vypadaly jako obyčejná obalená ryba.
Halibuta jsem již vyzkoušela na několik způsobů, hodně zajímavý byl obyčejně upečený na polštářku ze všelijaké zeleniny (cuketa, cibule, paprika, řapíkatý celer) a jenom lehce osolený, s olivovým olejem a okořeněný. Ryby máme na jídelníčku často, ale tento způsob manžel ohodnotil jako nejlepší. Výhodou pak bylo, že byl i v souladu se zásadami zdravé výživy.

Prohledat tento blog

Archiv blogu