Vyprošťováček

Po dlouhé noci se ráno hodí všechno, co by zahnalo bolehlav a rozbouřený žaludek, což bývá následek flámování a konzumace alkoholu. Na pálení žáhy prý jsou výborné okurky, na vyléčení všeho, s čím si nevíme rady, pomůže silný vývar, jen ho mít hned po ruce.
Ve svých diskusích nad recepty někdy narazím na otázku: které kostky používáte?
Obvykle si dělám vývary sama, někdy není čas, tak využiji nabídku. Když nakupuji, sleduji etikety. Abych se přiznala, éčka nestuduji, protože jich ve stravě sním a vypiji málo. Snažím se důsledně vyhýbat aromatům. Jinak posuzuji výrobky podle ceny a složení.
Mně někdy doslova dostávají řeči o tom, jak je nezdravé jíst chemii ve formě ochucovadel, přitom jogurty jsou plné chemie, mléko není mléko (aspoň většina), limonády jsou bůhví z čeho a když vidím všudepřítomné kobližky zdobené chemickými barvivy, smažené bůhví v čem, všelijaké sladkosti hrající všemi barvami, nikoli však z přírody, které maminky kupují malým dětem, tak mě podobné řeči nechávají chladnou.
Nebudu posuzovat, co si kdo strká do své ctěné pusinky, připravila jsem dnes hádanku. Je to drůbeží polévka, jedna domácí a druhá z hotového bujónu Knorr. Uhodnete, který vývar je který? Úkol je ztížen tím, že do obou polévek je vložena rýže natural, nakrájené kuřecí maso, něco zeleniny a petrželky.
Pro Vaši úplnou informaci – domácí vývar byl ze 4 kuřecích hřbetů, půlky řapíkatého celeru, 1 cibule, 1/3 mražené zeleniny, soli a pepře. Druhý talíř obsahuje 1 bujón uvařený ve 3 dl vody (přesný poměr jsem na výrobku nenašla). Na závěr jsem porovnala chuť a jediné, co mi na instantním výrobku vadilo, byl poměrně dost slaný. Možná to bylo špatným poměrem vody. Pro můj pokus, zda se dá udělat vyprošťovák zrychleně, mi zjištění stačilo. Jde to!
Tak který je domácí? Pravý nebo levý (z vašeho pohledu)?
22.jpg

Prohledat tento blog

Archiv blogu