Vločkový krém

Já vím, zní to divně a sama nejsem vůbec příznivcem müsli. Jenomže mi v ledničce zbylo půl sáčku ovesných vloček a mě najednou napadlo, že z nich máma vařila docela dobrou falešnou dršťkovku.
Na oleji jsem osmažila lehce dozlata cibulku a k ní přidala ovesné vločky, abych je trochu obarvila. Když chytily nádech dozlata, zalila jsem všechno vodou, osolila, přidala jeden bujón, protože zrovna nebyl po ruce vývar. Vařím totiž většinou pro jednoho nebo pro dva, tak nemívám běžně na sporáku vyvařené kosti. Přidala jsem trochu nakrájené šalvěje, papriku, kousek nakrájeného celeru, nakrájené žampiony, dvě papriky kozí roh, nechala jsem to všechno povařit doměkka a pak vzala tyčový mixér a všechno rozmixovala. Nakonec jsem pro dochucení přidala rozdrcený česnek.
Do krémových polévek se hodí přidat osmažená žemle nebo smažený hrášek. Možná by se hodila i lžíce zakysané smetany. V této krémové polévce převládala chuť žampiónů. Vločky samy o sobě nejsou výrazné chuti, takže je nutné k nim něco přidat. Zato polévku krásně zahustí a kromě toho mají vysoký obsah bílkovín, nenasycených mastných kyselin, slizových látek, vitamínů B1, B6 a E, železo i vápník, fosfór a lecitin. Tyto živiny jsou výborné pro svaly, krevní oběh, nervy, srdce, kosti a mozek. Celková doba přípravy – slabá hodinka, celková doba konzumace – 5 minut i s přídavkem.
pole.jpg
vlock.jpg

Prohledat tento blog

Archiv blogu