Zdraví podle abecedy - R

U písmene Q nastal menší zádrhel, ale nakonec mi to přineslo poučení i potěšení a to se vždycky projeví dodáním síly do dalšího snažení. Děkuji za doplnění abecedy pokrmů a vrhněme se na další písmeno.  
Od písmene R se určitě menu sestavit podaří, protože mě hned napadají rajčata a ta jsou využitelná téměř v každém jídle kromě dezertu. Mohli bychom si udělat rajčatovou šťávu na pití, ale to ne, my si dnes dáme červené, obsahuje totiž resveratrol a to je látka velice potřebná pro zachování našeho zdraví a také se hodí k červenému masu, které budeme podávat. Ale jenom krapítek!
Začneme tedy rajčatovou polévkou, na kterou, jak je vidět v seriálu Prostřeno, má každý svůj jedinečný recept. Dá se uvařit jak z protlaku, tak z čerstvých rajčat. Osobně si myslím, že předhánění se, kolik jednotliví soutěžící používají domácích ingrediencí, není na místě, mně se například rajčata na balkóně moc nedaří, dovážená mi nechutnají a od té doby, co jsem ochutnala rajčata ve Středomoří, tak už mi nechutnají doma žádná. A jelikož právě tam nadbytek rajčat zavařují a všelijak zpracovávají na zimu, používám klidně protlak. Když mám čerstvá rajčata, přidám čerstvá, někdy je házím i do vývaru, ale vědu z toho nedělám. O něco víc řeším chuť a míru zahuštění. Polévku mám ráda hustou, tak si do ní přidám trochu rýže. Dovršit to nastrouhaným sýrem, jako jsem to minule někde viděla, to by mě asi nenapadlo. Ten se hodí do cibulačky nebo dobrého vývaru. O prospěšnosti rajčat asi není třeba psát, prý kde mají hodně rajčat, nemají rakoviny prostaty. Asi díky betakarotenu. Diabetici to s nimi však nesmí přehánět.
Rajčata by se daly využít i do studeného předkrmu na salát Caprese, ale dáme si ho k masu, takže si nakrájíme plátky mozarelly, proložíme plátky rajčat a posypeme bazalkou, solí a přidáme olivy. Na závěr ochutíme balzamikovým octem a olejem. K hlavnímu jídlu si uděláme roastbeaf. Že nejíte hovězí? Já nikoho nepřesvědčuji, je řada argumentů proč ho nejíst, mezi nimi asi převládá hrozba rakoviny tlustého střeva. Ano, jsou tam rizika. Rizika jsou všude, když se na to podíváte lupou. Roštěná je výborné libové hovězí maso a je velkým zdrojem bílkovin. Obsahuje méně cholesterolu než drůbeží stehno s kůží. Je významným zdrojem železa, zinku, selenu, kyseliny listové a vitamínů skupiny B, hlavně B 12, které napomáhají správné funkci krvetvorby a nervového systému, obsah CLA pak pomáhá optimální rovnováze mezi svalovou a tukovou hmotou. A navíc dobře chutná! Spolu s tím salátem báječně ladí, není nutno konzumovat jinou přílohu a zbytečně se přecpávat. Je totiž třeba nechat si místo na koláč.
Ze surovin od písmene R bych vybrala reveň a rybíz, obojí se báječně hodí na nadýchaný koláč, jaký pekla babička z toho těsta: 125 g másla, 125 g cukru, 3 vejce, vanilkový cukr, 150 g polohrubé mouky a 70 g solamylu smíchat, nalít do koláčové formy, poklást ovocem a posypat žmolenkou. Tenhle koláč se po upečení rozsypá na jazyku a jakmile sníte jeden kousek, tak zatoužíte po dalším.
Já bych se vůbec nezlobila na kuchaře, který by mi uvařil podobné menu, ale ještě by mi udělal radost překrm v podobě růže z videa. Taková blbost a pozvedne náladu, menu i celkový gastronomický dojem.


Prohledat tento blog

Archiv blogu