Vepřová na neděli

Kdykoli jdu kolem masny a za výlohou vidím libový bůček, neodolám. Nejinak tomu bylo i tentokrát a tak jsem ukořistila krásný kousek výstavního vepřového.
No a co udělat s vepřovou jiného, než strčit to trouby, že? Jenomže mně nepeče trouba, tak jsem využila pečící pánev, kde je úplně jiná technika pečení, ale výsledek stojí za to. Rodiče si ji koupili už také, pekli podle návodu a to je nadobro odradilo. To já ne. Peču hezky pomalu, vysloveně si s tím hraji, protože musím dohlížet, aby se to propékalo rovnoměrně. Bůček musí pustit mastnotu, musí se propichovat a otáčet.
Tenhle výstavní kousek jsem posolila, okmínovala, obložila cibulí nejenom syrovou, ale i nakládanou, co nám zbyla z utopenců. Pak jsem mírně podlévala i tím kyselým nálevem, ale ne moc. V pečící pánvi se musí podlévat zvolna, když se tam nalije moc vody, tak to bublá a vyprskává, ale to tady nehrozilo. Kůže a tuk jsem během pečení ještě okrájela, abych měla škvarečky a zůstalo jenom libové.
Jako přílohu jsem na pánvi udělala základ z cibule, přidala pár porcí mraženého špenátu se smetanou a nakonec nasypala dávku kuskusu. Zalila jsem vodou a nechala na mírném ohni nabobtnat, kuskus byl za chvíli hotový a se špenátem se dobře doplňovaly. A tak vzniklo veledílo, které by mohlo uspokojit milovníky vepřové i v neděli.

Prohledat tento blog

Archiv blogu