Steak z tuňáka s hořčičným přelivem

Tentokrát recept z dietní kuchyně, kterým zajisté nepohrdnou ani ti, co nehlídají váhu.

Steaky z tuňáka se operou, osolí a posypou lehce kořením vhodném na ryby. Já jsem použila orientální směs s kurkumou, bylinkami a citrónovým pepřem, ale opravdu jen lehce. Na pánvi jsem rozehřála lžíci ořechového oleje, který dodává pokrmům velmi lahodnou chuť a tak jsem to chtěla vyzkoušet s tuňákem.
V poslední době často konzumuji ryby a všimla jsem si, že čím je příprava kratší, tím je ryba lahodnější. Na ořechovém oleji mají ryby pro mne zatím bezkonkurenční chuť. Dobrý je ale i olej olivový.
Na rozehřátou pánev jsem položila steaky a když se první strana opekla (cca 2 minuty), otočila jsem a do volného prostoru na pánvi jsem kápla trochu medu a přidala lžíci plnotučné hořčice. Med se začal rozpouštět, hořčice také. Tuňák byl raz dva hotový, tak jsem jej vyndala na talíř s připravenými kousky vařené červené řepy. Do výpeku jsem přidala trochu vody, nechala ji vypařit a takto vzniklou šťávou jsem tuňáka dochutila. Navrch přišel pro ozdobu nasekaný lístek zeleného salátu.

Takto upravený 100 g steak s červenou řepou (200 g) má energetickou hodnotu 1370 kJ.




Prohledat tento blog

Archiv blogu