Slávky


Dostala jsem slávky a tak jsem si mohla poprvé vyzkoušet, co s nimi.

U moře je mám ráda, ale tady? Zapochybovala jsem o svém umění a začala hledat recept na internetu.
Slávky jsem dala pod tekoucí vodu pěkně proprat, většinou byly krásně zavřené, přebrala jsem asi dvě, o kterých se dalo pochybovat a ty přišly vyhodit. Ostatní čekaly pod tekoucí vodičkou na konec svého života.

V hrnci jsem osmažila nakrájenou cibulku, nechala jsem ji jen tak zesklovatět, přidala sůl, celý pepř a nové koření, bobkový list, rozdrcený česnek, zalila sklenicí bílého vína a zředila vodou, abych dosáhla aspoň nějakého množství vývaru, ve kterém by se daly slávky uvařit. Dělala jsem to poprvé, takže pro příště si budu pamatovat radu, že víno je lepší kyselejší a česneku raději víc. Abych vylepšila chuť, přidala jsem nakrájenou petržel a když se to vařilo, po částech jsem vhazovala uzavřené mušle. Ty se cca po 3 - 5 minutách rozevřely a připomněly středomořskou pochoutku, kterou znám tak dobře z dovolených. Asi 2 mušle byly poškozené, ty jsem bez milosti vyhodila a dvě zůstaly zavřené, tak také. A ty ostatní čekal nemilosrdný osud za vydatného pokapání citrónem a přikusování pěkně vypečené bagetky. Nakonec to zas tak těžké nebylo a stálo to i za námahu.




Prohledat tento blog

Archiv blogu