Ovocný sirup


Na mrazáku mi zbyl rybíz od jedné hodné paní, co jsem si schovala na šťávu. A pak mi přišel pod ruku starý odšťavňovací hrnec z doby minulé. S jeho pomocí je výroba sirupu jednoduchá, stačí nalít vodu do nádoby, zakrýt nádobou na šťávu, přidat sítko, do něj ovoce a zakrýt. Pak se jenom zatopí pod kotlem, tedy zapne sporák a nechá se to pěkně zapařit.

Ovoce popraská a pustí šťávičku. Ta se odkape do spodní nádoby, je lepší to nechat vykapat třeba přes noc, aby v ovoci nic nezbylo. Takhle je to bezva, protože nevadí ani pecky ani slupky, všechno v sítku zůstane. Když se vykape, šťávu sliji nebo stočím do hrnce, přidám cukr podle potřeby, podle sladkosti ovoce případně i kyselinu citrónovou a nechám rozpustit zatepla a přejít varem. A to je vlastně všechno, pak už se může plnit do sklenic. Moje babička dávala proti plísni navrch lahve lžičku alkoholu, já tak velké zásoby nedělám, tak si sirup dávám do ledničky.  

Prohledat tento blog

Archiv blogu