Rychlá bublanina nebo řezy

Včerejšek byl plný experimentů. Při psaní blogu o buchtách zapracovaly chutě a tak jsem se šla podívat, čím je ukojit. a využila suroviny, co dům dal.

Kupodivu toho bylo dost a já se rozhodla vyzkoušet něco nového. Vzala jsem větší hrnek a použila ho jako odměrku. Do plného přišlo nasypat polohrubou mouku, do půlky moučkového cukru a pak jsem přidala celý prášek do pečiva. Teď to chtělo něčím spojit a těsto připravit do správné konzistence, k tomu se hodilo vejce a půl hrnku oleje. Začala jsem těsto šlehat ručním šlehačem a protože bylo husté, přidala jsem tolik mléka, aby bylo trochu tekuté, asi jako když se peče bábovka.

Recept jsem chtěla mít něčím trochu zvláštní a těsto barevné, napadlo mě nadrobit asi deset kakaových sušenek. Po lehkém smíchání jsem těsto vyklopila a rozprostřela na menší plech pokrytý pečícím papírem. Navrch přišly čerstvé jahody nakrájené na půlky.

Pekla jsem na 150 stupňů dokud moučník nezačal vonět a to bylo za chvilku. Pro jistotu jsem zkontrolovala ještě pomocí špejle, jestli není moučník uvnitř syrový. Nebyl, tak šel ven nakrájet na kousky.

Výsledkem byl nadýchaný moučník s jahodami, taková příjemná nepříliš sladká bublanina, která by se dala měnit podle ovoce a i bez sušenek splnila svůj účel. Mám ráda takové moučníky, kde není třeba měřit, vážit, jenom se zamění ingredience a pokaždé to chutná.

Na chatě jsem experimentovala docela často. Oblíbenou obměnou pak bylo namísto prášku obyčejného přidat prášek do perníku, pár rozinek namočených v rumu a třeba ořechy a hned mělo jinou chuť.

Prohledat tento blog

Archiv blogu