Fáze lásky

Soustavným studiem teorie dr. Plzáka jsem pochopila, že láska má různé fáze. A není radno flákat hlavně tu vrkací, pokud k ní ovšem dojdete.

Nechci opisovat oblíbeného teoretika i praktika, zkusím popsat sama. Já si totiž myslím, že jednotlivé fáze jsou hodně důležité pro správný vývoj lásky. Někdy se mi zdá, že v poslední době se některé fáze přeskakují. Asi za to může internet, rychlé seznamování, kdy trpí zejména fáze oťukávací. Možná je to chyba, možná taky ne.
Jsem ze staré školy, takže žádné hups na to, pěkně kino, kafíčko a teprve pak uvidíme, říkávala moje kamarádka a já souhlasím. Sama to mám ještě složitější. Pro motivaci potřebuji pořádnou třešničku na dortu. Hledám nadhodnotu, jinak mě láska vůbec nebere. Jsem tygr a potřebuji lov, něco bez boje by mě nemotivovalo. Aby byl lov úspěšný, chci si kořist obejít ze všech stran a pak jí pomalu udolávat. Ovšem pokud by byla v okolí jiná samice, rovnou rezignuji. To bude asi důvod, proč není motivace. Vhodná kořist pro mě už je totiž zadaná. Ale když na lov vzpomínám, bývalo to krásné …
Zejména ta poznávací fáze, panoval oboustranný nezájem a možná přeskočila jiskra nebo impuls, že by to stálo za pokus. Nevím přesně, co je tím impulsem, snad touha a pocit pohody ve dvou, možná přání zažít něco nového, jiskra v očích?
A když nebyla jiskra vzájemná, chlapi jsou totiž někdy nechápaví a jiskry nepřijímají, tak jsem vymýšlela nadbíhací taktiky. K tomu byly třeba rady od kamarádek, pomoc a konspirace, ale když to vyšlo, bylo to úžasné. Většinou to nevycházelo. Tahle fáze bývávala nekonečná.
Hned po ní, když se zadařilo, přišla fáze oťukávací, konečně zabral, začal si mě všímat a pak byl ochoten pokročit do další fáze - vrkací. To už mělo rychlejší spád. Pak už jsou jenom boj za přežití vzájemné lásky, popřípadě rozchod, ale všechno vyzkoušené nemám, ačkoli někdy je to na hraně. Například rozvod je u nás na denním pořádku skoro třicet let.
Myslím, že nejhezčí je právě poznávání, bomba je fáze vrkací, kdy se ztratí pojem o čase, třeba na trávě, pod peřinou, ve vaně … a tak ....
Bohužel tato fáze ve všech vztazích podle Plzáka stejně jednou skončí, ale s tím se asi nedá nic udělat. Jak jí prodloužit na nekonečnou, nevím.
Máte nějaký tajný recept?

Prohledat tento blog

Archiv blogu