Slané pohoštění - zdobení chlebíčků


Poslední večer chci prožít v klidu a zakousnout to, co mi chutná celý rok. Jsou malá chutná sousta – jednohubky a chlebíčky, nejradši je mám oschlé ráno na Nový rok.

Nakrájela jsem sedmizrnnou a bílou bagetu. Z každé vzniklo přibližně 11 soust nebo chlebíčků, musí se krájet trochu našikmo. V misce jsem smíchala asi 1/8 másla s 2 gervais sýry a vyšlehala ručním šlehačem mírně osolené s přidáním přibližně lžíce horké vody po kapkách. Tato metoda způsobí, že pěna je hladká a nadýchaná.

Pak už jsem si natřela pěnu na sousta a chlebíčky a zbytek dala do mikroténového sáčku, abych si mohla nastříkat kopečky a okraje.

Zdobení proběhlo v tomto pořadí:

Nakrájený poličan jsem stočila podobně jako na fotkách (moc se nepovedly, zblízka je to rozmazané, ale pro názornost postačí). Dvě kolečka se položí jako vějíř vedle sebe a pak se prostředek zvedne a okraje stisknou. Vznikne taková růžička. Položila jsem dvě naproti sobě a tím byl základ zdobení na salámových jednohubkách hotový. Mezi nimi je výseč camembertu a přidaný vějířek okurky.

Na chlebíčky se šunkou jsem stočila kornoutek z půlky plátku šunky, nastříkala kopeček pěny, na něj přišel měsíček mandarinky, plátek přepůleného kiwi a malý kopeček krenexu.

Pár soust jsem namazala sleďovým salátem koupeným už hotovým a přizdobila okurkou a rajčátky. Na jednohubky s tresčími játry jsem nastříkala podél okraje sáčkem pěnu a doprostřed dala játra, z nichž jsem slila většinu oleje a rozmíchala je v misce. Navrchu je nakrájená cibulka a půlka cherry rajčátka. Zbyly mi ještě dva namazané chlebíčky, na které nic nezbylo, použila jsem tedy zbytek pěny a nastříkala cik cak. Na to pak přišla cik cak nastříkat pasta z kaviáru a navrch zbytky kiwi s mandarinkou.

Výsledný efekt je pak vidět na posledních fotografiích.













Prohledat tento blog

Archiv blogu