Ten, co mění svět

Být babičkou je fajn, ale znamená to několik nezvratných věcí, s nimiž se nedá nic udělat. Svědčí to o: zvýšené číslici ve věku, vyšší zkušenosti, předpokládá se rozum a taky trochu nadhledu. Babička má svoje radosti i slabosti, v mém případě se svět hodně ztenčil kvůli péči o maminku. Ostatní věci mě úúúplně přestaly zajímat. K čemu se líčit a česat? Co s módou? Ženská po padesátce se prý stejně stává neviditelnou.

Holka, je prostě konec,“ říkám si: „Sbohem mládí, sbohem touho po vzrušení, sbohem všichni chlapi. Stejně jsou všichni stejní, proč se namáhat?“ Přišlo období spokojenosti. Mám spoustu zážitků tak k čemu krémy proti vráskám i make up, nač nové halenky?
Přestala jsem to řešit. Tak prostě všechno znám, no, nastal jen čas být moudrá …

Možná se tomu říká krize středního věku, pocit, jako by vás už nic nemohlo překvapit, nic není nové. A vážně to tak je. Už nic nepřekvapuje.

Až jednou …
Nastoupil nový kolega. Nešlo si toho nevšimnout. Na rozdíl od našich úsměvů, které by EU mohla použít jako etalon k měření kyselosti okurek, on se fakt smál! A zdravil a říkal nám „dámy“!
Nám, ženským po padesátce!
Já padám!
Tohle zažívám „poprvé“!
Tenhle je z těch, co změní svět, určitě jo!
A tak jsme spolu začali sdílet pracovní zážitky. Já poznávala jeho svět a pohled na něj, on zase můj. Hrozně to uteklo a bylo to šíleně návykové. Bylo mi s ním hned o půlku míň. Bylo to takové krátké, ale stihl toho dost. Byl prostě z těch, co mění svět jen tím, že jsou.
A taky mi přepsal mozek, jinak si totiž nedovedu vysvětlit, proč jsem se zase začala malovat, koupila si svou první životní minisukni a hlavu obarvila na oranžovo. Zažívám zase „poprvé“ a nechci se přeprogramovat.


Prohledat tento blog

Archiv blogu