Zákaz!

Přišel k nám úplně samozřejmě jako domů a choval se, jako by mu to tam patřilo. "To je moje!“ Říká vnouček místo pozdravu.

Pokaždé přijde úplně samozřejmě a tváří se, jako by mu u nás všechno patřilo. Pak se obvykle připojí k tomu, kdo je mu v tu chvíli sympatický a chová se suverénně dál. Naposledy se zprvu zajímal o mne, ale potom přišel dědeček a ten má v pokoji poklady. Vzal ho s sebou do jeho království a já mohla aspoň koukat na ty svoje vraždičky. Pak se oba přikradli do obýváku a vytáhli hnusného zeleného hada, co na něj manžel chytá ryby. Oba se poťouchle smáli tomu, že jsem křičela a ještě s potěšením předstírali, že mě ten had kousne. Když se toho nabažili, přesunuli se zas do kuchyně.
„Dědo, poď,“ povídá malej: „seneme si do pokoje a budeme hídat htulníky.“
Děda vstal, vzal si sklenici s pivem a povídá mu na to. „Tak pojď, jdeme, budeme tam spolu a ženský tam nepudou. Babička má zákaz!“
A to neměl říkat. Jak slyším něco o zákazu, vzbudí se kontrolka na jeho porušování a mám touhu si to vyzkoušet. Zvedám zadek a už šmejdím do pokojíčku.
„Nákaz!“ Vnouček sice neumí ještě všechna písmena, ale význam zná a tak se směje, kouká na mě trochu s nosem nahoru, pro něj zákaz neplatí a nechá mě tam stát.
„Dobře, takže já vydávám zákaz v kuchyni!“ Okupuji území, ale malý je hned asi po mně, protože musí vyzkoušet, co to znamená. Překračuje kuchyňský práh a moc se mu líbí, když se naoko zlobím.
Za chvíli už na hru zapomínáme, děda pije svoje pivo zase v kuchyni a já koukám na obrazovku, když se ke mně klučík připojí, sedne na sedačku a kouká taky na televizi.
„Hele,“ vzpamatuji se: „sem nikdo nesmí, tady je taky zákaz, jdi si za dědou!“
„Tohe je náš nákaz!“
„Aha, takže sem děda nesmí?“
„Ne!“ Zubí se na celé kolo a mně dochází, jak to koulet s mládeží.

Prohledat tento blog

Archiv blogu