Když se řekne gentleman

Čtu-li občas rozhovory se známými ženami, obvykle padne otázka: Jaký muž vás zaručeně svede? Já bych asi neuměla definovat přesnou odpověď a tak když se nad tím zamyslím, napadá mě, že mám asi moc vysoké nároky. Mě zaručeně dostane vždy charisma. Na vzhledu mi až tak nezáleží, i když, třeba vizáž Sandokana nebo Jamese Bonda klidně může být, ačkoli ten poslední nebyl úplně můj oblíbený typ. No, ale kdybych měla volit mezi Old Shaterhandem nebo jeho rudým bratrem, asi bych je nechala si střihnout. Těžká volba. Oba měli svoje charisma.

Gentlemana si představuju tak, že to není žádný andílek, umí to se ženami, dokáže zaujmout, ale nedá se jen tak. A to já myslím, že by úplně poddajná neměla být ani žena. Teda samozřejmě měla, ale mělo by to vypadat, že není, aby to nevypadalo, že je. Prostě nechat tam na obou stranách trošku nejistoty, tajemna, aby bylo pořád na čem pracovat. A to samé musí umět ovládat i muž. Stejně jako slípka, co je nejraději doma uzavřená v kurníku, neohromí ani vypelichaný kohout. To peří musí oba pěkně načechrávat, jinak si zevšední. Chápete to, doufám ....

Sama jsem nejspíš pochopila definici gentlemana pozdě. Ten můj je sice docela gentle, ale je moc gentle. Je tak jemný, že když mi zaskočí drobek, tak mě hladí po zádech, namísto aby mi dal herdu. Mně to někdy připadá, že tam ten drobek hladí, aby náhodou nevypadl, abych se stoprocentně udusila. A když potřebuju namasírovat, on mi ťuká na záda ukazováčkem, jako by to byla tabule. Prostě ve dvaceti takovéhle detaily nedomyslíte.

Jaký má být správný gentleman, jsem pak pochopila později, když mi občas muži nabídli rámě, abych neupadla na kluzkém povrchu, do hospody vstupovali zásadně jako první, vstali, když jsem odcházela od stolu a snažili se vyjadřovat slušně. Teprve pak mi to opravdu secvaklo! O tomhle se psávalo v červené knihovně. Tohle je gentleman!

Kdyby se mě tedy zeptali, jaký muž mě zaručeně svede, asi bych řekla: Gentleman. Ten, co ovládá slušné chování, umí mě rozesmát a plácnout, když mi zaskočí, umí mě potěšit, když zrovna nejsem ve své kůži a taky řekne, abych se na všechno vybodla. Dodržuje to, co slíbil, umí krásně lhát, ale jen povolené lži, je čestný a nezaskočí ho jen tak něco. Přesto má jemnou duši a nestydí se za city.

Prohledat tento blog

Archiv blogu