Dnes hraje: mozzarella

Nedávno jsem objevila mozzarellu light a zjistila, že výborně chutná. Asi jsme se potkaly ve správné chvíli a tak zkouším, co s ní. Vím, jaké kouzlo dodá sýrové pizze, výborná je i s letními rajčaty a co dál?

Shodou okolností se mi dostalo do ruky i zajímavé koření složené z rajčatových vloček, papriky, česneku, bazalky, oregána a mořské soli speciálně určené na bruschettu, vyzkoušela jsem ho ale jinak. Na plátky rohlíku nakrájela plátky mozzarelly, posypala tímto kořením a dala na 20 sekund do mikrovlnné trouby (z důvodu úspory času, šlo by využít i toasteru, či trouby). Výsledkem byly výborné chutné jednohubky využitelné ke snídani nebo k večeři. Lžičku koření jsem pak nasypala do pomazánkového másla, promíchala a dala do ledničky. Chuť rajčatových vloček dodala pomazánce opravdu luxusní chuť. Je úplně škoda kombinovat s další chutí.

Můj poslední experiment s mozzarellou ale byla příloha k masu, příjemně mě překvapila, výsledek byl daleko lepší, než měl být. Oloupala jsem asi 250 g syrových brambor a nastrouhala je do remosky (vařila jsem pro dva, ale dávka by stačila pro tři). Spolu s brambory jsem najemno nastrouhala i 1 tibetský česnek, který je trochu jemnější, než náš a jeho velikost by vydala asi tak za 2 – 3 stroužky. Dále přišla na brambory sůl a trošku pepře a asi 4 nakrájené listové špenáty.

Vše jsem pečlivě promíchala a navrch dala pár lupínků másla. Chvíli pekla přikryté a asi po 20 minutých jsem se podívala, co to dělá. Brambory chtěly trochu zjemnít, což jsem udělala mlékem a získala konzistenci asi jako škubánky. Nakonec navrch přišly plátky mozzarelly.

Výsledek byl pak už za minut rozpustit, celé to netrvalo ani hodinu. Víc ani nebudu popisovat, protože se to jednoduše nedá. Snad jen dodám, že masové kuličky, které jsem si k tomu vzala, jsem nesnědla.


Prohledat tento blog

Archiv blogu