Dvoupatráček- slaný dort

ZákladMám za sebou první dvoupatrák, doufám, že potěší a bude chutnat. Další do sbírky receptů na slané dorty, akorát mě mrzí, že v kuchyni není ideální světlo pro focení, dělala jsem ho večer a za denního světla vyfocený mobilem není nic moc, doufám, že bude aspoň chutnat.  
1)    Základem je toastový chleba.
2)    Umícháme pomazánku – tentokrát jsem použila tvaroh, sušená rajčata rozdrcená pomocí tyčového mixéru i s olejem, malou majonézu a dochutíme solí. Pro lepší mixování rajčat jsem musela přidat i trochu vody.
3)    Namažou se vrstvy chleba, kdy je třeba ho skládat jako cihly. První vrstva 4 celé plátky, pak jeden plátek uprostřed, okolo půlky plátků a do rohu čtvrtky, další vrstva zase 4 celé plátky.
4)    Na další patro stačilo dát doprostřed 3 vrstvy plátků namazaných a na závěr pomazat i strany dortu.
Před závěrem
V půli cesty5)    Začíná zdobení. Nejprve nahoru růžičku z poličanu, po stranách dortu růžičky do každého středu a do rohů. Tím je základ z poličanu hotový. Růžička se udělá tak, že kolečka dáme vedle sebe, aby se z jedné třetiny překrývala, Pak prostředek jakoby zvedneme (zkuste si položit kolečka na ruku a druhou rukou položit na jedno kolečko palec, na druhé prostředníček a prostředek zvednout ukazováčkem. Pak se oba krajní prsty přitisknou a tím se kolečko slepí).
6)    Do spodní vrstvy jsem mezi růže dala plátky hermelínu, který jsem překrojila napůl a z každé půlky udělala napříč čtyři půlměsíce.
7)    Závěrečné kouzlení je z okurky, papriky, cherry rajčátek (s pomocí párátka) a oliv. Okraj dortu je ozdoben kolečky okurek.
8)    Na závěr mi někde prosvítala pomazánka, tak jsem přidala ještě růžičky z jednoho kolečka poličanu, aby to bylo hezčí.
9)    Ještě jednu dobrou radu – chleba je vhodné dělat na pevné podložce, s kterou se dá později manipulovat, většinou používám alobalové tácky. Jsou pevné a dají se odstřihnout pro servírování.

Prohledat tento blog

Archiv blogu