Nedávno mě kroky zavály do jednoho bistra pro vegetariány, kde se dá ochutnat všechno za jednotnou cenu. Ochutnávala jsem, ochutnávala a od té doby nemyslela na nic jiného. Takový podivný karbanátek, celý dožluta, chutnal tak zvláštně, až jsem se příště zeptala, co to vůbec je. Bylo to obyčejné tofu. A tak se dnešní oběd stal tak trochu experimentem.
Tofu karbanátky jsem připravila z namočeného rohlíku v mléce, nastrouhala přírodní tofu, přidala sůl, vejce, jakousi řeckou směs koření, kde byly různé nasušené bylinky, stroužek česneku a ještě kousíček nastrouhaného syrového celeru pro močové cesty a pořádně vše promíchala. Chtělo to maličko zahustit, takže se hodila strouhanka a ještě tam přišla kurkuma. To je indické koření, druh kari, které má mít blahodárné účinky na trávení a pokrmy krásně obarví nažluto.
Já kari moc nemusím, ale kurkuma mi chutná. Směs jsem nechala chvíli odležet a poté osmažila obalené ještě ve strouhance jako obyčejné karbanátky. Koření jsem zvolila jen instinktivně, ale možná by se stejně dobře uplatnila klasická majoránka s česnekem. Cibuli, kterou radily recepty na internetu, jsem nedala záměrně, protože nebyla ani v karbanátcích z bistra, zato jsem pro pestrost barev nakrájela trochu listového špenátu.
Jako přílohu jsem protentokrát zvolila bramborovou kaši s jablíčkem, která se udělá jako obyčejná kaše, ale do brambor se přidá jedno jablko nakrájené jako brambory. Osolené, uvařené doměkka jsem pak slila a pomocí mléka a ručního šlehače udělala pyré. Kaše s jablíčkem je o něco žlutější a na pohled vypadá trochu jako skleněná. Čím víc jablek, tím je více skleněná, ale já vařila jen pro sebe, tak byl poměr asi 2 díly brambor na 1 díl jablka. Ze všeho nakonec vyšlo takové krásně jarní žluté jídlo, tak žluťoučké, jako velikonoční kuřátka.