Rychlé cukroví bez pečení


Netykáte si s vařečkou a troubou? Neva, přesto můžete překvapit na vánočním stole svými výtvory. Bez mouky a bez pečení. Stačí šikovné ruce a nápad!
Sice peču, ale na zpestření stolu každoročně vymýšlím i nepečené kousky, abych podělila všechny zájemce a stůl byl pestrý. Někdy vymyslím cukroví, které jsem ještě nezkoušela. Loni mě napadlo udělat špízy ze sušeného ovoce, letos čokoládu s marcipánem. Možná si řeknete, že je škoda práce, ale na misce s cukrovím se hodí mít větší výběr, zvlášť když zásobujete zbytek rodiny, jako já. Takže bych pečením strávila nejspíš celý advent.
Na špízy ze sušeného ovoce kupuji část světlých kousků a část tmavých – hodí se datle, brusinky, meruňky, švestky, ananas, kousky zázvoru, prostě podle chuti. Pak už stačí jenom pokrájet a napíchat na párátka. Je to něco jiného, vypadají hezky a dobře chutnají.
Na bonbony s marcipánem to chce čokoládu, dala jsem převážně hořkou, rozpustila ve vodní lázni i s jednou polevou, v případě potřeby se dá vložit i trochu tuku, ale toho máme o Vánocích všude dost a tak jsem s ním šetřím. Jednu kostku marcipánové hmoty jsem nakrájela na plátky, ty pak na kostičky, každou kostku vložila do papírového košíčku a přidala zhruba čajovou lžičku rozpuštěné čokolády, abych pokryla povrch. Pak už stačilo ozdobit cukrovými perlami a nechat zatuhnout.
Doufám, že budou dobré aspoň tak, jako bývají sušené švestky s mandlí obalené v čokoládě, které si ale letos odpustíme. Kdyby se pánové na čokoládu ošklíbali, tak mám ještě jeden speciální druh, který je ovšem třeba také připravit už teď – je to sušené ovoce naložené ve slivovici. Naloží se meruňky, švestky nebo hrušky a pak se konzumuje jenom tak. Naložené chutná výborně, ani nemluvě o samotném výluhu. Ovšem pro děti a řidiče to není.

Prohledat tento blog

Archiv blogu