Mrkvové řezy

Vyzkoušela jsem recept na mrkvový dort, ale ve formě řezů. Oproti původnímu receptu, který radil vše postupně smíchat, jsem oddělila žloutky od bílků a z nich ušlehala sníh. Pak jsem postupovala, jak je obvyklé, tedy smíchala žloutky, cukr a skořici s olejem, přidala zázvor, postupně mouku se sodou, mrkev, vsypala další přísady a na závěr sníh. Těsto bylo zpočátku tužší, ale sněhem zvláčnělo, pekla jsem v pekáčku s pečícím papírem zvolna asi 45 minut a vyzkoušela špejlí. Když se těsto nelepilo, bylo hotové.

Suroviny: 3/4 hrnku slunečnicového oleje, 4 vejce, 3/4 hrnku cukru, 1 lžíce citrónové kůry, 2 lžičky skořice, 1/2 lžičky mletého zázvoru, 2 hrnky hladké mouky, 1 lžička jedlé sody, 3 hrnky strouhané mrkve najemno, 1 hrst vlašských ořechů, špetka soli.

Řezy jsem rozdělila na poloviny a promazala šípkovou marmeládou, navrch jsem dala citrónovou polevu, která sice není moc vidět, takže chybička se vloudila, ale na chuti to vůbec není poznat. S upečeným těstem se výborně pracovalo, netrhalo se.

Prohledat tento blog

Archiv blogu