Nastalo u mě potřebné cvaknutí, kdy jsem si uvědomila, že je zbytečné ládovat se jídlem a zvolila ostrý start. Ovšem nejde to bez pomocníků, při dietě se detoxikuje a to přináší nepříjemné projevy. Takže pomohou dobré vitamíny s minerály, vláknina a hlavně hodně vody. A teď do toho!

Zvolila jsem si starou osvědčenou hollywoodskou dietu a zkusila to vydržet. Kupodivu první dva dny to šlo celkem lehce, ačkoli je to velmi ostrá dieta. Je pravda, že nedám na diety bez snídaně a tak jsem hned v úvodu reálně zvolila malé snídaně, abych to opravdu vydržela. V této dietě se totiž nesnídá, ale to je dávno překonané a hlavně by to u mě asi brzy krachlo.

Dieta zrovna pestrost neslibovala, ale to nevadí, rozhodla jsem se hned v počátku pro malé změny, ze zdravotních důvodů. Například nemohu jíst denně několik vajec, tudíž je nahrazuji. Jídelníček si zapisuji do deníku na www.flora.cz, kde si denně hlídám celkový příjem potřebných živin. A světe, div se, již první dny jsem pociťovala značnou úlevu a po týdnu úbytek 2 kg. Ale pokračuji dál, jde to celkem dobře.

Rozpis na první čtyři dny:

Snídám buď jeden plátek chleba Racio s plátkem sýra nebo dva tenčí rýžové chlebíčky polomáčené v jogurtu. K tomu teplý nápoj – kávu nebo čaj. Mléko se sice nemá, ale maličko si dopřeji. Z přídělu si odděluji něco i na svačiny, protože je efektivnější jíst po kratších přestávkách. Je to takové ošálení mozku, že má jídla dost. Krize přišla asi dvakrát a tu jsem zahnala jednou karamelou. Hlavně je třeba hodně pít.

Pondělí – oběd: 1 pomeranč, 100 g šunky, 10 plátků okurky, půl hlávkového salátu, káva nebo čaj; večeře: 1 rajče, 2 vařená vejce, 10 švestek, třešní nebo ředkviček, káva nebo čaj.

Úterý – oběd: 1 jablko, 1 čerstvý sýr, 1 plátek celozrnného chleba, káva nebo čaj; večeře: plátek opečeného vepřového masa bez viditelného tuku (nasucho) 1 porce fazolového salátu (kávový šálek), 1 rajče, 1 jablko nebo hruška, káva nebo čaj

Středa – oběd: 1 rozstrouhaná větší mrkem s citrónovou šťávou, 1 vejce, půl hlávky salátu, 10 plátků okurky, káva nebo čaj; večeře – 200 g nasucho opečené ryby, 5 ředkviček, půl grapefruitu nebo 1 jablko, 1 vejce, porce míchaného salátu, káva nebo čaj.

Čtvrtek – oběd: půlka hlávkového salátu, 1 jablko, půl okurky, tzatziky, káva nebo čaj; večeře: 100 g kuřecích prsou, podušené s nakrájenou paprikou, cibulí, rajčetem a okurkou, káva nebo čaj.

Po těch pár dnech sice byla velká radost z úbytku, ale dostavila se krize v podobě chuti na teplé jídlo a tak jsem začala s kolegyní, která hubne se mnou, experimentovat. Slíbily jsme si v pátek oddychový den a oběd v restauraci a já pak začala vymýšlet dietní alternativy této diety v příjemnější podobě. Dál sleduji příjem a výdej živin, pečlivě zapisuji každé sousto, ale snažím se vymyslet modernější pojetí. Chcete-li, přidejte se k nám, máme zatím náskok jenom týden, ale po něm už mám bezva pocit, že to jde!