To se nedalo odolat! Pochoutku jako je fík si nejradši dopřávám v syrovém stavu na dovolené, ale tohle vysloveně lákalo a tak jsem si kilečko koupila. Aby se neřeklo, rozdělila jsem se, ale jenom symbolicky, aby mi moc neubylo. A pak mi o víkendu pořád šla „huba rundem“, jak říká moje máma, až jsem našla pár jablek a dostala nápad.
Ušlehala jsem těstíčko podobné tomu na palačinky, z jednoho vejce, hladké mouky a mléka. Mírně jsem ho osolila a pak v něm namočila na plátky nakrájená jablka. Vznikly malé jablíčkové řízečky, které jsem osmažila zvolna na rozpáleném oleji na pánvi. Osmažené jsem dala okapat na ubrousek a pořádně pocukrovala moučkovým cukrem smíchaným se skořicí. To vám byla dobrota!
Po takovém víkendu jsem se v pondělí ráno poctivě zvážila. To víte, pár fíků, smažená jablka a trocha šlehačky, s kterou to chutnalo o něco víc, vážení jsem se bála. A oprávněně! Číslice varovným prstem ukázala nepříznivým směrem a tak musím zase krotit chutě. Jakmile se to nehlídá, kilo sem, kilo tam a mohu začít znovu od začátku!
Ale ty jablíčkové obláčky někdy vyzkoušejte. A ty fíky v čokoládě …!