Banánový hřích

Poprvé v životě jsem ochutnala bezlepkový dort a od té doby se mi na něj pořád sbíhají chutě, byl z mrkve, plný ořechů a rozinek, skoro jako velikonoční nádivka, samé šťavnaté dobroty, jen ve sladkém vydání. Politý citrónovou polevou, jenomže nevím, jak se upeče. Musím tedy zase experimentovat a zatím si nechat zajít chuť na ořechovou kalorickou bombu. Jenomže, znáte to, člověk najednou myslí jenom na to jedno a tak mě dnes napadlo něco upéci. Na experiment z mrkve zatím nemám odvahu (a došly ořechy), zkusila jsem tedy experiment z banánů. Vznikl z toho můj sobotní banánový hřích.
Rozklepla jsem tři vejce a oddělila žloutky od bílků, z bílků jsem ušlehala sníh a do žloutků přidala asi půl šálku moučkového cukru a potom ještě asi decku oleje. Když bylo vše vyšleháno, rozpatlala jsem do kaše tři syrové banány a přidala lžíci kakaa. Banány jsem rozmačkala jen tak rukou a pak všechno trochu vyšlehala. Přidala jsem hrst kokosu, hrst rozinek, šálek polohrubé mouky, půlku prášku do pečiva a nakonec vmíchala lehce ušlehaný sníh. Vše jsem rozprostřela na pečící papír, těsto mělo konzistenci asi jako na bábovku. Pak už se jen pomalu upeklo (za občasného vyzkoušení špejlemi, trvalo to necelou půl hodinku) a nakonec jsem ještě teplé potřela citrónovou polevou.
Ochutnala jsem, samozřejmě si spálila jazyk, ale jinak se mi hřešilo bezvadně. Moučník má lahodnou chuť, je lehký a vlastně není ani pracný. Dávka stačí na menší plech nebo do dortové formy.

Prohledat tento blog

Archiv blogu