Když nás naše polovičky vidí hrabat se v ledničce, nemusí to znamenat, že máme chuť na její obsah, někdy tam hledáme inspiraci pro krásu. Najdeme vhodné ingredience a šup s tím do vany nebo do misky, zamícháme, naneseme, necháme působit 15 – 20 minut a hned jsme o dost krásnější. Leccos, co zbylo, se dá využít, i když na to není zrovna chuť.
Výborné suroviny jsou třeba vejce, med, okurky, citrón, tvaroh, mléko i jogurty. I kdyby jim prošla doba spotřeby, mohou skončit ve vaně. Já se třeba nyní koupu v syrovátce a pokožka je po koupeli úplně jiná. Do vany se hodí citróny, pomeranče, mléko, olivový olej, smetana, tvaroh a třeba i cukr a sůl, ve formě peelingu. Sama si dávám do vany všelijaké bylinky, růžové lístky i levanduli, pěstuji šalvěj, mátu, leccos natrhám na zahradě nebo v lese. Nepraktické je, když se tím ucpe odpad, proto využívám staré silonové ponožky, které poslouží jako filtr (bylinky do nich).
Kdo by chtěl být nejkrásnější, což já obvykle nejsem, protože mám nedostatky v pravidelnosti svého opečovávání, mohl by vzít třeba misku a smíchat si pleťovou masku. Čím víc, tím lépe, poslouží i na dekolt a krk, když zbyde, mohou se potřít ramena, hlavně v létě. Jestli se opalujete tak rádi jako já, určitě si to zaslouží. A co na to použít?
Kostku droždí a mléko, dodají vitamíny i minerály, hlavně vitamin B, stačí smíchat do kašičky a pak nanést. Výborné na různé pupínky. Kdybyste si olízli i rty, vůbec nevadí, droždí je zdravé i zevnitř. Na nervy, na výživu kůže, na hezkou pleť.
Na mastnou pleť se hodí spíš okurka. Samotná, jen tak nastrouhaná, popřípadě smíchaná s jogurtem a citrónem, je z ní takový salát, který se hodí k jídlu i k nanesení a osvěžení. Výborné hlavně v létě, okurka s jogurtem ochlazují, obojí je moc zdravé, kombinace obojího velmi lahodná.
Když jsem chodila plesat do tanečních, nikdy jsem to nenechala náhodě. Před odchodem jsem si aplikovala na dvacet minut našlehaný sníh z bílku s citrónovou šťávou. Myslete si, co chcete, pokožka se vždy nádherně vybělila, působila napnutě a já byla neodolatelná. Škoda, že si to nedělám dnes, měla bych!
Spousta dobrých věcí je i v medu a tvarohu, tvaroh hydratuje, med je výživný, spolu dohromady umí polechtat chuťové pohárky, lze do nich přidat i žloutek nebo olivový olej, které se hodí i na vlasy. Udělá se z nich taková kašička, skoro jako majonéza a nechá se působit. Vlasy se vyživují, po oleji  jsou krásně lesklé a všechno se nakonec může opláchnout třeba odvarem z heřmánku (pro blondýny) nebo kopřiv (pro všechny) či z ořechových listů (pro tmavovlasé).
Lednička je nekonečná inspirace, je v ní ukryt i klíč k naší kráse.